18 Ocak 2012, Antarktika Yolu 2

Dün sabah Toro koyundan vira demir ettik. Sakin bir havada güneye doğru yol verdik. Adalar arasındaki boğazlardan geçip Nassau körfezine açıldık. Kötü havalarıyla nam salmış bu körfezi daha önce, Horn Burnuna giderken ve dönerken olmak üzere iki kere geçmiştik. İkisinde de kötü bir havayla karşılaşmamıştık.

Bu sefer öyle olmuyor. Daha körfezin ortasına gelmeden rüzgâr kuvvetlenmeye başlıyor. Kısa sürede yedi kuvveti buluyor. Güney batıdan esen rüzgâr tam kafadan geliyor. Akıntı ve rüzgâr aksi yönlerden olduğu için denizin üzeri kırılan çarpraz dalgalarla kaplanıyor.

Uzaklar II dövünerek ilerlemeye çalışıyor. Akşam saat dokuz sularında Herschel Adasının kuytusuna giriyoruz. Dalgalar duruluyor. Adanın kuzeyindeki Martial koyu bu havaya kapalı.

Horn Burnunun 10 mil kuzeyindeki bu ıssız koyda havanın düzelmesini beklemeye karar veriyoruz. Yavaşça koya giriyoruz. Antarktika’ya gidecek başka bir tekne daha buraya demirlemiş. ABD bayraklı, Land Fall… Yanından geçerken sahibi kaportadan çıkıp el sallıyor. Az ilerisine, 7 metre suya funda demir ediyoruz.